Serwisy streamingowe takie jak Spotify, Tidal czy iTunes pozwalają na szybkie i sprawne dotarcie do bardzo szerokie widowni, zainteresowanej konkretnym rodzajem muzyki. Nie oznacza to jednak wcale, że jest to proces prosty do wykonania.
Dystrybucja muzyki w tym przypadku wymaga bowiem działań zakrojonych na bardzo szeroką skalę. Najlepiej realizowanych przez doświadczonych specjalistów, którzy znają zasady działania wspomnianych platform, a także wiedzą, co zrobić, by zyskać jakże ważną rozpoznawalność.
I właśnie dlatego wielu muzyków decyduje się na współpracę z zewnętrznymi podmiotami. Jednym z nich może być agregator treści cyfrowych. To dystrybutor muzyki, który może zadbać o dostarczanie utworów na serwisy streamingowe, a także zapewnić wsparcie w trakcie realizacji strategii marketingowych. Skupiają się one między innymi na docieraniu przez zespoły na popularne playlisty, co przekłada się na możliwość dotarcia do jeszcze większej grupy osób.
Taka współpraca może więc okazać się bardzo korzystna. Muzycy mają pewność, że utrzymają się na rynku i że będą w stanie zaznaczyć swoja obecność. Między innymi poprzez spełnianie wszystkich ważnych kryteriów, jak również za sprawą sporej aktywności, związanej zarówno z dystrybucją treści, jak i jej promocją. Biorąc to pod uwagę, współpraca z agregatorami powinna zainteresować przede wszystkim muzyków młodych oraz takich, którzy od dłuższego czasu nie są w stanie przebić się przez ogromną konkurencję.